Kanske, möjligtvis, måhända...

Jag har upptäckt att P!nk har väldigt bra låtar, eller det gjorde jag för ett par år sedan, men nyss har jag märkt att hon är väldigt bra till tonårstankar.

Dock har texten inget att göra med mina tankar(eller, kanske) utan mera med takten och rytmen. Hon blandar så skönt mellan lite power-låtar(Cuz I can, U & Ur Hands etc) och lugna, lite sorgsna låtar(Who knew etc). Ett annat exempel är lite mera privat. En av hennes allra bästa låtar(enligt mig dådå) är Family Portrait vilket inte har något med mitt liv att göra. 
    Men som alla regler finns det undantag. Please Don't Leave Me tycker jag passar mig själv bra:

I can be so mean when I wanna be
...
How did I become so obnoxious,
What is it with you that makes me act like this,
I've never been this nasty


Och som alla bra artister talar hon till mig. Dear Diary får mig att vilja skriva dagbok.

Andra bra låtar:
Dear Mr. President
Sober
Hazard To Myself

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0